A weboldalak fajtái
Ebben a cikkben bemutatjuk neked, hogy milyen fajtái vannak egy weboldalnak és segítünk eligazodni a webes világ útvesztőjében.
Így ha Te is weboldal szeretnél, de nem tudod melyikre van szükséged, olvasd el ismertetőnket. 🙂
Landing oldal
A landing oldal a nevéből adódóan is egy ‘érkező’ vagy ‘landoló’ oldal. Ezt általában akkor szokták használni, amikor egy konkrét promóció vagy kampány fut. Ilyenkor a hirdetésről egyből erre az oldalra terelik a felhasználót, hogy iratkozzon fel a hírlevélre vagy vegyen meg egy konkrét terméket. Nagyon népszerű coachok körében, akik például a saját könyvüket szeretnék eladni.
Bemutatkozó oldal
A Bemutatkozó oldal az egyik legnépszerűbb a piacon. Ezt jellemzően olyan kisvállalkozások használják, akiknek még nincs túl sok mondanivalójuk, nincs 4-5-nél több szolgáltatásuk és nem rendelkeznek nagy csapattal. Ez lehet például egy virágbolt, aki csak azt szeretné tudatni a világgal, hogy létezik, bemutatja, hogy mi az amit kínál, hogy hol van a bolt és természetesen bemutatja a referenciáit, az eddigi munkáit. Így könnyen el tudod dönteni, hogy érdemes-e tőle vásárolnod. A vásárlók döntéseit 70%ban a weboldal tereli sikeres irányba. Ugyanis egy weboldal komolyságot ad a vállalkozásnak, felkelti a figyelmet és azt sugallja a vásárló felé, hogy ez a vállalkozás igen is ad magára és a megjelenésére. Fontos neki, hogy mit gondolnak róla a vásárlók. Ezért egy weboldal nem csak a vállalkozás névjegykártyája, de egy nagyon erős vásárló csalogató eszköz is. Megfogalmazhatjuk úgy is, mint egy digitális prezentáció a vállalkozásodról.
Üzleti weboldal
Az Üzleti weboldalt leginkább nagyobb cégek szokták használni, akiknek szerte ágazó szolgáltatásaik vannak, amikről egyenként is érdemes beszélni, hogy teljes képet kapjon róluk az odalátogató. Természetesen KKV-k is használhatnak üzleti weboldalt, hiszen sokan vagyunk, akik több szolgáltatással rendelkezünk, azonban ez csak a szolgáltatóiparra jellemző. Itt helyet kap egy kapcsolati form, ahol az érdeklődők üzenni tudnak és több aloldal van az oldalon belül.
Webshop
Az internetes értékesítés legfontosabb eszköze, mely a termékkínálat bemutatásán túl online megrendelést, vásárlást tesz lehetővé. A webáruházaknak van a legnagyobb elérésük, rendszerint hirdetések útján. A weboldalak közül ez a legdrágább, hiszen itt nagyon szerteágazó a háttértartalom, ami lehetővé teszi, hogy a vásárlók végig tudjanak menni a folyamatokon és ki az oldal ki tudja szolgálni őket.
Portfólió oldal
A Portfólió oldalt leginkább művészek, fotósok, zenészek szokták használni. Kevés szöveges tartalom jellemzi, sokkal inkább a megjelenésre fektetik a hangsúlyt és a képek kapnak több helyet. Ez érthető is, hiszen ők az alkotásaikkal szerzik az ügyfeleiket.
Blog
A Blog egy úgy nevezett internetes napló. Bárki dönthet úgy, hogy blogot kezd írni és publikálja a nagyközönség elé. Egy blog írása bármelyik vállalkozásnak jót tesz, hiszen az által, hogy szöveg kerül a weboldalra, a Google keresőmotorja ezt látni fogja és akár előnyben is részesítheti az oldalad egy-egy kulcsszóra keresve.
Ha benned is felmerült, hogy weboldalt szeretnél, de nem tudod milyen legyen, vedd fel velünk a kapcsolatot és kérdd az ingyenes konzultációnkat. Garantáltan útba tudunk igazítani. 🙂
Köszi, hogy végig olvastad. 🙂